[Επικολυρικό κείμενο για την θλίψη του απόηχου της κίνησης, που έπρεπε (φευ) να είχε γίνει]

Βράδυ Σαββάτου, βουρλισμένη σαν την περούκα της Χουβαρδάλιας Γερτρούδης, που έμπαινε και έβγαινε, συμβολίζοντας την γυναίκα/μάνα και την γυναίκα/βασίλισσα, ή ίσως τον Σταύρο Παράβα, μισό άντρα-μισό γυναίκα καφετζού, ή ίσως απλά το ανελέητο επέκεινα του γδαρσίματος στο σκαλπ, αφού συνάντησα την τραγιάσκα που παραπέμπει σε Μάξιμο Ομολογητή, φορεμένη σε ένα κεφάλι που κρατούσε μία νεκροκεφαλή, αφού συνάντησα τον Τρίερ που συνάντησε τον Λυντς που συνάντησε την On Telecoms και τον Γκράχαμ Μπελ, εισβάλλω σε ταξί.

– Πήγαινέ με στα Πετράλωνα, ταξιτζή. Μαύρες ώρες και πικρές περνάω….
– Πού; γκάριξε η φωνή του οδηγού, πασχίζοντας να υπερκαλύψει το άσμα του Κωνσταντίνου Αργυρού που έσειε τα τζάμια.
– ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ, φωνάζω, έξω φωνή, να μας ακούνε και τα επάνω διαζώματα.
Η κούρσα ήταν γρήγορη. Στέγη – Πετράλωνα, εξήμισι λεπτά. Δεν πρόλαβα καν να αναλύσω γιατί η Οφηλία τάφηκε μέσα στο καλυβάκι του Τρίερ.
– Τέσσερα ευρώ.
Του δίνω πέντε.
– Ψιλά δεν έχετε;
– Αν είχα θα σας έδινα.
– Φφφφφφ….
– Κρατήστε πέντε. Δεν πειράζει.
– Μα…
– Κρατήστε πέντε.
– Ευχαριστώ δεσποινίς.
Φτάνω σπίτι. Θέλω να στείλω τις φωτογραφίες στους φίλους μου. Το κινητό μου όμως δεν υπάρχει πια μέσα στην τσάντα. Καλώ από το σταθερό. Καλώ. Καλώ. Καλώ. Καλώ. Καλώ.
Φαντασιώνομαι τον Sebastien Tellier μου, να δίνει μάχη από τα πίσω δερμάτινα καθίσματα να υπερκαλύψει τον Μακρόπουλο (είμαι σίγουρη πως παίζει Μακρόπουλος τώρα). Και όλο και καλώ. «Έλα Sebastien, βάρα άλλη μία Ritounelle και τονε φάγαμε». Επαναλαμβάνω την κλήση σαδιστικά. Ή εσύ ή εγώ. Θα το σηκώσεις.
Το σηκώνει.
– Ναι;
– Είμαι η κοπέλα που αφήσατε προ ολίγου στα Πετράλωνα…
– Ααα, ναι.. πριν κανά τέταρτο…
– Ναι…
– Και λέω κι εγώ τι χτυπάει έτσι τόση ώρα…
– Ναι, ξέρετε το χρειάζομαι το κινητό μου. Πώς μπορούμε να συνεννοηθούμε για να το πάρω;
– Ντάξει, κοίτα κοπελιά, τώρα είμαι Πέραμα, μετά ποιος ξέρει.. όπου με πάει η κούρσα…
– Ναι, μήπως να ερχόμουν να σας βρω; Εκεί στην πιάτσα στην Στέγη;
– Τι να σου πω κοπελιά, όπου με βγάλει η κούρσα. Και ντάξει, θα μπορούσα να μην το έχω σηκώσει…
– Ναι, εντάξει, μια κοινή συνισταμένη δεν μπορούμε να βρούμε; Κάπως να σας βολεύει, οτιδήποτε…
– Πάρε με αύριο το πρωί να στο φέρω.

Κυριακή πρωί. Καλώ. Καλώ. Καλώ. Καλώ. Καλώ. Καλώ.
Βάζω τα μεγάλα μέσα. «Πατέρα,» λέω, «πάρε τον κύριο και κάνε μια διαπραγμάτευση. Εγώ πάω να ξανακοιμηθώ»
Καλεί. Καλεί. Καλεί. Καλεί. Καλεί. Καλεί. Καλεί.
Μεσημέρι το σηκώνει. «Θα προσπαθήσω να το φέρω», λέει.

Περνάει η Κυριακή. Λήγει. Πριν αχνοφέξει η Δευτέρα, συλλογιέμαι την τρέλα της Οφηλίας και ότι ίσως, μήπως, ενδεχομένως, θα έπρεπε να του πω «θα σου πληρώσω την κούρσα». Μα, εννοείται αυτό. Ή μήπως όχι; Μήπως είναι σαν το «σ’ αγαπώ»; Μήπως είναι σαν εκείνα τα τηλεφωνήματα που δεν έκανες, για να πεις την ατάκα που έπρεπε να είχες πει για να σώσεις την κατάσταση; Για να σώσεις τον έρωτά σου; Μα, δεν εννοείται πως σ’ αγαπώ; Έτσι δεν είναι; Δεν εννοείται πως θα σου πληρώσω την κούρσα;

Ξύπνησα αλαφιασμένη και η πρώτη μου κίνηση ήταν να καλέσω και πάλι τον εαυτό μου. Αυτή η παραλληλοσυμπαντική επικοινωνία. Να με καλώ σε ένα άλλο σύμπαν. Να ακούω το Ritournelle να καλεί και να λέω, «πφ, ποιος να ναι; Είναι πρωί και νυστάζω και είσαι δίπλα μου. Άστο να χτυπάει». Και να με βλέπω από εδώ και να λέω, σήκωσέ το ανόητη, εγώ είσαι! Ξύπνα, σήκωσέ το, πρέπει να σώσεις τον έρωτά σου! Όχι, όχι, πρέπει να πεις την κουβέντα που θα έσωζε την ημέρα. «Θα σου πληρώσω την κούρσα!». Έστω και τώρα, την ύστατη στιγμή! Μπορούν να σωθούν όλα!

«Ο συνδρομητής που καλέσατε έχει πιθανόν το τηλέφωνό του απενεργοποιημένο».
Ναι, εντάξει σύμπαν. Έπρεπε να πάρω νέα συσκευή. Ναι, εντάξει σύμπαν. Έπρεπε να έχω πει «σ’ αγαπώ».

mdrive2

Σχολιάστε

