Τα Ωραία Χέρια μας – μία ανάγνωση

Κάτω απ’ το χώμα εδώ η ζωή
μακραίνει
κι όλο χτενίζουμε
του διπλανού μας τα μαλλιά
κι ο ένας του άλλου
κόβουμε τα νύχια.

Και κάθε νύχτα οι πιο παλιοί
νιώθουν του φρέσκου διπλανού ν’ ανασηκώνονται
τα δάχτυλα βαριά
να ψηλαφούνε για ένα χάδι τρυφερό
τη σάρκα που έμεινε.
(Γιάννης Βαρβέρης, Η Ζωή)

 

Τα ωραία χέρια μας

Γιατί ωραία; Γιατί χέρια; Γιατί τα χέρια;

Ωραία γιατί με τα χέρια μας κάνουμε τόσες δουλειές, δημιουργούμε, αγγίζουμε τη γή, σκάβουμε, χαϊδεύουμε, χτυπάμε, τα στολίζουμε, τα βάφουμε, τα πιπιλίζουμε για να κοιμηθούμε, τα βάζουμε μπροστά στο πρόσωπό μας για να κρυφτούμε και τέλος με αυτά σκάβουμε για να βγούμε προς τα έξω

Τα χέρια είναι τα μόνα που κρυώνουν εκεί κάτω

Και γι’ αυτό σκάβουμε
Για να βγούν στον ήλιο να ζεσταθούν

Οι εαυτοι μας εκεί κάτω Παίζουν
κυνηγούν ο ένας τον άλλο
φωνάζουμε τα ονόματα των Νέων
αλλά και των πιο Παλιών

Αυτών που πια δεν είναι σπόροι

Είναι ίσως στάχτη
Κονίαμα
αστρική σκόνη

Αυτούς που πια δεν τους κλαίει κανείς
Γιατί δεν έμεινε κανείς πια να τους κλαίει
Και δεν κλαίει κανείς ούτε εκείνους που έκλαιγαν αυτούς που έκλαιγαν εκείνους που τους έκλαιγαν

Αυτός είναι ο πραγματικός θάνατος
Η ανυπαρξία

Όπως όταν πριν γεννηθείς
κανείς δεν ξέρει ότι υπάρχεις
ή ότι θα υπάρξεις

Η ίδια κατάσταση

Μόνο που ακόμα δεν είμαι εκεί
Ακόμα ψάχνω τον Οδηγό μου

Ακόμα μαζεύω στάρι που αφήνουν για τους άλλους
Τους πιο σοφούς από εμένα
Γιατί αυτοί έχουν πιο μακριά θητεία

 

Ακόμα ψάχνω τρόπους να βγω έξω
Να ζεστάνω τα χέρια μου
Ακόμα σπάω τα κόκκαλά μου – τι εύκολα που θρυμματίζονται τώρα –
επάνω στο μάρμαρο

Ρουφάω το στομάχι μου μέσα και το σπρώχνω με δύναμη επάνω
Να ανοίξει

Τίποτα δεν ανοίγει

Δεν έχει φως

Παρα μόνον όταν ακούω το παιδί μου

Την ακούω

Να κλαίει

Να με κακίζει

Να μου θυμώνει

Να με μαλώνει

Και μετά να με συγχωρεί

 

Και τότε έχει φως

 

Και τότε θέλω να την αγκαλιάσω
στο διηνεκές
Στο τόσο όσο μέχρι να βγουν πάλι τα χέρια μου έξω

 

Θυμήσου με – μη με λησμόνει

 

 

 

 

(*στη μαμά μου)

Σχολιάστε

